نیروی هوایی گذر از نودمین سال تاسیس/ ورود به عرصه فناوریهای پیشرفته
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی ایرنا، امیر سرتیپ ' حسن شاه صفی' شامگاه پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز نیروی هوایی ارتش كه با حضور وابستگان نظامی كشورهای خارجی مقیم ایران برگزار شد افزود: نیروی هوایی ارتش امروز با اقتدار در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قدم برداشته و در این مسیر به توانمندی طراحی و ساخت تجهیزات پیچیده همچون هواپیماهای جنگنده و قطعات مربوطه دست یافته است.

* نیروی هوایی پس از انقلاب كارنامه پرافتخاری از خود برجای گذاشت

امیر سرتیپ شاه صفی ضمن گرامیداشت نوزدهم بهمن ماه سالروز بیعت تاریخی پرسنل نیروی هوایی ارتش با حضرت امام خمینی (ره) و روز نیروی هوایی ارتش اظهارداشت: نیروی هوایی ارتش در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی كارنامه پرافتخاری از خود برجای گذاشته كه از جمله می توان به حضور این نیرو در خلق حماسه های ماندگار در هشت سال دفاع مقدس به بهای شهادت فرزندان شایسته اش اشاره كرد.

وی با بیان این كه امروز نیروی هوایی وارد آخرین دهه از یك قرن حضور در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران شده است گفت: این نیرو به دلیل چشیدن طعم تلخ استعمار و استثمار از همان روزهای اولیه انقلاب در صحنه حضور یافت و با رهنمودهای رهبری كبیر انقلاب ، حراست و پاسداری از فضای این كشور انقلابی را بر عهده گرفت.

* نیروی هوایی نقشه شوم دشمنان مبنی بر ایجاد نارآمی در ایران را ناكام گذاشت

امیر سرتیپ شاه صفی اضافه كرد: نیروی هوایی ارتش در بدو پیروزی انقلاب ضمن حفظ انسجام خود و با وجود خروج تعداد كثیری از مستشاران نظامی توانست تجهیزات بسیار پیشرفته از جمله هواپیماهای شكاری و ترابری را با اتكا به دانش بومی بكار گرفته و اجانب را در اجرای نقشه شوم خود مبنی بر ایجاد ناآرامی در گوشه و كنار این كشور ناكام گذارد.

وی ادامه داد: در شرایطی كه كشورهای غربی خصوصا آمریكای جنایتكار به پرواز درآوردن شكاریها و دیگر پرنده ها را در نیروی هوایی غیرممكن می پنداشتند، عاشقان دین و ولایت بدون حضور بیگانگان ، خود اتكایی را تجربه نمودند و امكانات یكی از قدرتمندترین نیروهای هوایی منطقه را جهت حمایت از ملت مسلمان و انقلابی ایران مورد بهره برداری قرار دادند.

* نیروی هوایی آماده مقابله با دشمن در جنگهای ناهمتراز است

وی خاطرنشان كرد: نیروی هوایی امسال با استعانت از تدابیر داهیانه فرمانده معظم كل قوا، آمادگی مقابله با دشمن در جنگ های ناهمتراز را كسب كرده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: اتخاذ تدابیر راهبردی دفاعی ، علاوه بر افزایش برد عملیاتی ، با انجام تمریناتی همچون سوخت رسانی از هواپیمای شكاری به شكاری، افزایش برد بمب های پرنده هوشمند و نقطه زن، بهره گیری از سامانه های موشكی ضد رادار برد بلند و پهن كردن چتر الكترونیكی در حین اجرای ماموریت، تحقق این تدابیر را محرز كرده است.

* ورود اسكادران هواپیماهای بومی صاعقه به نیروی هوایی

امیر سرتیپ شاه صفی افزود: با ورود اسكادران های جدید التاسیس هواپیماهای كاملا بومی شكاری - بمب افكن صاعقه و انجام تمرینات تاكتیكی برای انهدام اهداف با بمب های هوشمند توسط این پرنده های بومی، توان رزمی نیروی هوایی ارتش بیش از پیش ارتقا یافته است.

وی ادامه داد: نیروی هوایی ارتش امسال برای نخستین بار در تاریخ این نیرو، رزمایش تاكتیكی فدائیان حریم ولایت 90 را با بهره گیری از آخرین طراحی های عملیاتی در تاكتیك و استفاده از مهمات حقیقی و كاملا بومی ساخته شده توسط جهادگران عرصه علم و صنعت برای بهره گیری در جنگ های ناهمتراز و نیز هنر رزم خلبانان نیروی هوایی اجرا شد.

امیر سرتیپ شاه صفی افزود: در این رزمایش دقت اجرای تاكتیك پروازی برای افزایش فاصله رها سازی و هدایت مهمات با بیشترین اثر گذاری در زمان انهدام یكی از دستاوردهای عمده این رزمایش بود.

وی اضافه كرد: این رزمایش آمادگی نیروی هوایی ارتش را برای مقابله با دشمن ناهمتراز افزایش داده به گونه ای كه در صورت لزوم، استفاده از دستاوردهای رزمایش باعث می شود با اجرای تاكتیك های غافلگیرانه پروازی ، دشمن در مقابل اقدامات پیش بینی نشده قرار گیرد تا مجالی برای اجرای تاكتیك های خود در صحنه نبرد نیابد.

در پایان این مراسم هدایا و لوح یادبودی میان فرمانده نیروی هوایی ارتش و رییس انجمن وابستگان نظامی كشورهای خارجی مقیم ایران تقدیم شد و شركت كنندگان عكس یادگاری گرفتند.

سیام**1478 *1832*





:: برچسب‌ها: نشان ,
:: بازدید از این مطلب : 429
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: